¡Viva Valencia! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Linda Brugman - WaarBenJij.nu ¡Viva Valencia! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Linda Brugman - WaarBenJij.nu

¡Viva Valencia!

Blijf op de hoogte en volg Linda

10 Maart 2014 | Spanje, Valencia

Hallo allemaal!

Sorry! Het is alweer een poos geleden dat ik een reisverslag heb geschreven! Inmiddels zitten we hier alweer bijna op de helft. De tijd gaat snel!

Ik was gebleven bij de derde week, waarin we niet heel veel gedaan hebben eigenlijk. We hebben de hele week van de zon genoten in het park en op terrasjes. Verder ook naar school geweest de hele week en zondags was de opening van las Fallas, dat was een leuke ervaring!

De week erna hadden we bijna geen les, omdat er activiteiten waren deze week. We hebben eigenlijk alleen woensdags les gehad, dus een soort van ‘’studieweek’’ hadden we hier ook haha! Maandag is een beetje onze vaste boodschappen-dag geworden, dus dat hebben we weer gedaan. Daarna hebben we maar eens gebeld naar Nederland voor onze Erasmus beurs die we krijgen. Bleek dat dit verkeerd was gegaan en we moesten het dus weer opnieuw gaan inscannen op de universiteit. In de middag/avond heb ik weer gewerkt thuis.

Dinsdag hadden we afgesproken met een meisje die bij ons in huis woonde in Buenos Aires. Of nou ja, bij ons in huis, we woonden toen in een groot studentenhuis met heel veel mensen, en zij was er één van die er ook woonde. Zij woont hier in Valencia dus we hadden afgesproken om even een drankje te doen. We hebben even gezellig bijgekletst bij 100 Montaditos en vele leuke herinneringen opgehaald van vorig jaar in Argentinië. Pff, wat lijkt dat alweer ver weg zeg!

Woensdag was onze enige dag dat we naar school moesten, maar liefst voor twee uur! We hadden les van 09:00 tot 11:00 uur, en we hadden het er flink moeilijk mee ’s ochtends haha. Zwaar leven, 1x in de week vroeg op staan. Na deze twee uur durende les zijn we met z’n drieën naar 100 Montaditos geweest, want het was immers weer woensdag: alle broodjes voor een euri! De zon scheen deze dag mooi, dus we hebben hier heerlijk van genoten! Daarna hebben we nog even sportief gedaan in het park en even een beachballetje geslagen haha. Charlotte en ik zijn inmiddels topsporters hierin, we zijn nog op zoek of hier ook een competitie in is, maar helaas!

Donderdag zijn we de hele dag wezen shoppen in het winkelcentrum Bonaire. Het is een winkelcentrum wat buiten de stad ligt. We zijn met een taxi gegaan, want met het openbaar vervoer kun je er bijna niet komen. Ja kan wel, maar dan ben je 10x zolang onderweg. Lekker met de taxi dus. Het is echt een mooi winkelcentrum. Het is niet overdekt, maar ook weer niet open. Ik kan het niet echt goed uitleggen. We zijn eerst de Primark ingedoken, waar we ook echt een hele poos hebben rondgelopen. Van al dat passen hadden we best honger gekregen, dus eerst maar eventjes lunchen. Daarna hebben we nog even lekker verder geshopt! Maar ja, als je eenmaal bij de Primark bent geweest, lijkt de rest opeens zo duur, terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is, hihi. Op het einde nog even een heerlijke caramel macchiato genuttigd van de Starbucks, wat me errrug goed smaakte, en toen op naar huis. Gelukkig hadden we het telefoonnummer gekregen van de taxi chauffeur die ons heen had gebracht, want er was geen taxi te bekennen! Wij dus die taxi bellen, en een kwartier later stond er een taxi voor onze neus. Blijkbaar was hij gebeld door andere meiden, maar wij dachten ja, we stappen gewoon in. Als we maar thuis komen. Toen we in de taxi zaten belde de taxi chauffeur die we eigenlijk gebeld hadden ons op dat hij op ons stond te wachten en dat hij nu voor niks naar het winkelcentrum was gekomen. Op de heenweg zei hij namelijk dat hij maar tot 18:00 uur werkte en dat hij iemand anders zou sturen als het later zou worden. De taxi was er 19:00 uur, dus we hebben gezegd dat wij dachten dat het een collega van hem was. Hij hing pissig op…….

Vandaag is het alweer vrijdag en dus alweer weekend. Eigenlijk hadden we vanaf woensdag al weekend maar nu dan echt haha! Nog twee nachtjes slapen en dan komt Ricardo voor een weekje hier samen met Iris en Jaron. Ik kijk er enorm naar uit! Ik heb al veel leuke dingen die ik ze wil laten zien en ik vind het super leuk dat ze mijn plekje ook kunnen zien hier. Gelukkig wordt het volgende week ook heel mooi weer, wat natuurlijk ook niet verkeerd is!

Zondag was het dan eindelijk zover!!!! Helaas moest ik eerst nog de hele dag wachten want ze landden pas om 21:15 uur ’s avonds. Ik heb dus zondag gewerkt in plaats van maandag en verder een beetje schoongemaakt en eten gekookt zodat de tijd snel zou gaan. Ik ging natuurlijk zondagavond veeeeel te vroeg naar het vliegveld, want ik was bang dat ik te laat zou zijn. Ik was er al om 20:15 uur. Dat werd dus wachten…. Ik werd steeds meer zenuwachtig en ze hadden ook nog eens 10 minuutjes vertraging. Toen ze eenmaal geland waren keek ik elke keer door de deur heen of ik ze al zag. Die koffers duurde best wel lang…. Stond ik daar met nog een Nederlands stel, zij wonen hier, zij waren aan het wachten op hun dochter en twee kleindochters. Dus wij elke keer zenuwachtig heen en weer aan het lopen en aan het kijken of we ze zagen. Op een gegeven moment zag ik Ricardo staan. Pfieuw, ze zijn goed aangekomen! Na nog een poosje gewacht te hebben kwamen ze dan eindelijk door de deuren en waren we weer herenigd. We hebben buiten een taxi gepakt en we zijn toen eerst naar het appartement van Jaron en Iris gegaan om de koffers weg te brengen. Daarna zijn we naar mijn huis gegaan. Ik had van tevoren al een pan pasta gemaakt zodat ze nog wat konden eten als ze waren geland. Nadat we wat gegeten hadden zijn we gaan slapen, het was inmiddels al 23:30 uur en we waren allemaal best moe, Ricardo natuurlijk helemaal ivm zijn vliegangst.

Maandag hebben we eerst boodschappen gedaan zodat we wat in huis hadden. Nadat we boodschappen hadden gedaan zijn we de stad in gelopen en heb ik ze wat dingen laten zien. De stadspoort waar we onderdoor lopen als we de stad in gaan, verschillende pleinen, het station en noem maar op. Uiteraard hebben we heerlijk genoten van het zonnetje op een aantal terrasjes. We waren te laat voor de Mazcleta, wat Ricardo & Jaron erg graag wilden zien, dus dat hebben we de volgende dag maar gedaan. Maandagavond hebben we tapas gegeten bij Jaron & Iris thuis.

Dinsdag zijn we naar Mercado Central geweest. Dit is een grote versmarkt waar men elke dag weer verse groenten, fruit, vlees en vis verkoopt. We hebben hier even rondgelopen en een aantal lekkernijen meegenomen voor ’s avonds, (weer tapas gegeten). We wilden eigenlijk naar de markt bij het treinstation, maar toen we daar kwamen zagen we geen markt. Later bleek dat die markt ergens in een zijstraatje was. Het was 12:30 uur, dus het liefst gingen Ricardo en Jaron al staan bij het plein waar de Mazcleta af werd gestoken. We zijn toen een cafétje ingedoken op loopafstand van de Mazcleta. Ik vertelde ze dat het typische drankje hier Agua de Valencia is, dus dat werd gelijk besteld! Twee kannen later liepen we naar buiten en was het nog drukker geworden op het plein. Het was kwart voor 2 en het was al hutje mutje. Om 14:00 uur barstte het vuurwerk los, wat 6 minuten duurde. We hebben het opgenomen en daarna zijn we lekker in het park gaan liggen. Lekker genieten van het zonnetje! ’s Avonds hebben we weer heerlijk tapas gegeten bij Jaron & Iris in het appartement.

Woensdag zijn we door het hele park gelopen naar Ciudad de las Artes y las Ciencias. Het was heerlijk weer (alweer) dus echt geen straf om drie kwartier tot een uur rond te wandelen in het park. Een paar mooie foto’s geschoten van alle mooie gebouwen die staan in ciudad de las artes en daarna zijn we doorgelopen naar oceanográfico. Het is een soort oceanium met vissen, dolfijnen en noem het maar op. We hebben hier de hele middag rondgelopen en ook nog een dolfijnenshow gezien. Het was wel lekker rustig zodat je niet overal lang hoefde te wachten! Je kunt het een beetje vergelijken met het dolfinarium, alleen is dit alleen kleiner en heb je alleen een dolfijnenshow en verder geen shows. Er waren wel ontzettend veel Nederlanders. Vakantie, dus het barstte van de Nederlanders in heel de stad eigenlijk. Ik had wel een aantal blaren op mijn voeten. Voor de eerste keer weer mijn birkenstocks aan en gelijk zolang lopen was geen goed idee. Daarom zijn we terug gegaan met de taxi. ’s Avonds zijn we uit eten geweest. We liepen rond 19:00 uur de stad in, maar alles was nog gesloten. Toen zijn we eerst maar wat tapas gaan eten en daarna doorgegaan naar la Papardella, een Italiaans restaurant. Echt een heel leuk en gezellig restaurantje. We hebben daar heerlijk gegeten en echt een onwijs gezellige avond gehad. Daarna zijn we nog even doorgegaan naar een ander barretje want de mannen hadden zin in een kan Agua de Valencia.

Donderdag weer een mooie dag dus tijd om een dagje strand mee te pakken! Helaas waaide het nogal hard, dus het was toch nog best wel fris. Na een paar uurtjes lekker in de zon te hebben gelegen hebben we nog even gewandeld over de boulevard en nog lekker een terrasje gepakt langs het strand. ’s Avonds hebben we maar eens gewoon gekookt, wat we deze week nog niet gedaan hadden haha. Daarna werd het tijd voor een potje UNO!

Vrijdag alweer…. Pff de tijd gaat snel! We zijn vandaag in Jardines del Real geweest. We hebben een voetbal gekocht en even lekker rondgelopen in Jardines del Real. Het is een soort park, maar hij is wel kleiner dan Jardin del Turia (dat park waar we altijd voetballen enzo). Hierna zijn we doorgelopen naar Turia waar we heerlijk in de zon hebben gelegen en waar Ricardo uit zijn broek is gescheurd hahahaha. Ik heb denk ik wel een kwartier dubbel gelegen daarom. Vrijdagavond zijn we wezen stappen met Charlie, Rhea, Marloes, Koen, Iris, Jaron, Ricardo en ik. Het was super gezellig!! Alleen is Charlie haar telefoon gejat  Dat was even wat minder. We waren om half 5 thuis, dus zaterdag hebben we best een beetje uitgeslapen. Ik was pas half 1 wakker. We zijn ’s middags nog naar een natuurpark geweest hier in de buurt. Dat is ongeveer een half uurtje rijden van de stad. We hebben hier een boottocht gemaakt van 35 minuten wat erg mooi was. Eventjes uit alle drukte van de stad. Het was heerlijk! Daarna nog even op een terrasje wat gedronken en gegeten en toen weer terug naar de big city. ’s Avonds hebben we nog uno gespeeld.

Toen was het alweer zondag……. Bah wat is die week snel gegaan zeg! We zijn nog ergens gaan lunchen in de stad en toen probeerden we naar het vliegveld te gaan. Het was echt super druk in de stad in verband met las fallas! Elke dag om 14:00 uur is dus die mazcleta, maar in het weekend is het altijd extra druk en dat hebben we gemerkt! We hebben er erg lang over gedaan om met de taxi uit de stad te komen. Eenmaal op het vliegveld nog even wat gedronken met z’n vieren maar toen was dat kut moment toch weer daar……. Het afscheid…. Wat nooit went!!!

Deze week moeten we nog naar school en volgende week zijn we maandag t/m woensdag weer vrij in verband met las fallas. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat worden!! Inmiddels zijn we volgens mij meer vrij geweest dan dat we naar school zijn geweest haha!

De foto's van de afgelopen weken staan trouwens allemaal op Facebook!

¡Hasta la proxima!

Liefs,
Linda

  • 12 Maart 2014 - 18:47

    Tineke:

    Ha die Linda, wat is dat toch met die buitenlandse scholen? Zijn ze daar bijna altijd vrij? Ja ik weet in Spanje kennen ze vele feesten. Maar fijn dat jullie (Ricardo en jij) een fijne week hebben gehad. Heel plezier en succes!
    Groetjes Tineke ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Op 2 februari vliegen we naar Valencia om daar drie maanden aan de Universiteit te studeren! Al mijn avonturen en belevenissen ga ik met jullie delen op LindaEnValencia.waarbenjij.nl

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 2796

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Studeren in het zonnige Valencia!

Landen bezocht: